Algemeen Forum Memotrip.nl/kijkaan

http://www.memotrip.nl/kijkaan/
De Nederlandse Televisie
Gepost door : Pim Peins
Op: 07/09/2010 09:59
Nieuw programma "Nieuwsuur"
Is die ambiance waar ze in zitten nou de besturingsruimte van een UFO of juist de cantine? Kunnen decorontwerpers zich ook uitsloven om het normaal menselijk eruit te laten zien? Het samenklutsen van journaal, actualiteit en als derde van de driegeleding des levens, de afgod sport, staat me tegen. Vooral omdat de sport oververtegenwoordigd was en zelfs passages dubbel te zien gaf (ik zet het geluid wel uit). En ook omdat het rechtse nieuwscommentaar bij deze linkse staatsomroep uiteraard werd weggelaten.

Wat ik van mijn belastinggeld verlang: een gewoon volwassen journaal zonder geluidsoverlast dat echte nieuwstopics brengt, een actualiteitenrubriek die daar nader op ingaat, en een sportprogramma waar ik goddank niet naar hoef te kijken.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Carel Brendel
Op: 08/09/2010 22:20
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/183283-vrees-voor-antimoskee-stemming-in-vs.html

Wat er mis is met de Nederlandse omroep; samengevat in 7,5 minuten
Kijk eens goed naar dit item van Nieuwsuur, de onafhankelijke, onpartijdige en ongebonden nieuwsrubriek van NOS en NTR. Het gaat over het omstreden moskeeproject in de buurt van Ground Zero in New York en duurt 7,5 minuten. Een exclusief vraaggesprek met Daisy Khan, de echtgenote van imam Feisal Abdul Rauf, de grote man achter het project, wordt omlijst met andere beelden.


Het denkschema achter de gisteravond (7 september 2010) uitgezonden reportage is simpel. Daisy Khan en haar echtgenote zijn gematigde moslims en deugen. De tegenstanders, onder wie PVV-leider Geert Wilders, zijn racistische islamofoben en deugen niet.

Dus is het niet meer nodig om onderzoek te doen en kritische vragen te stellen. Geen onderzoek naar de vraag of imam Rauf werkelijk zo gematigd is als wordt verondersteld. Geen vragen naar zijn mogelijke connecties met de Moslimbroederschap. Geen vragen over vroegere uitspraken en toespraken, die kunnen worden opgevat als radicaal in plaats van gematigd. Geen vragen over de talloze werkelijk gematigde moslims, die zich op diverse plaatsen tegen het project hebben uitgesproken.

Geen vragen over de onduidelijke financiering van de moskee. Geen vragen over het geld dat Rauf naar eigen zeggen heeft ontvangen van de Maleisische regering. Geen vragen over de door onderzoekers van het Investigative Project on Terrorism ontdekte documenten, die zouden kunnen wijzen op financieel wanbeheer. Geen vragen over het Shariah Index Project, waarmee imam Rauf - volgens gegevens van zijn eigen website - staten langs de islamitische meetlat wil leggen. Geen vragen over de betrokkenheid bij dit shariaproject van de hoge Iraanse functionaris Mohammad-Javad Larijani, van wie de foto onlangs zonder verklaring is verwijderd van de website van het Cordoba Initiative. Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.

Deze volstrekt kritiekloze werkwijze noemt Nieuwsuur ‘onafhankelijk, onpartijdig en ongebonden’. Het is uiteraard prima dat mevrouw Khan wordt geïnterviewd en dat het ongearticuleerde protest van ‘islamofobe’ Amerikanen in beeld wordt gebracht. Alle mogelijke feiten die het gehanteerde denkschema kunnen ondermijnen worden echter volledig genegeerd.

De reportage duurt 7,5 minuut. In die paar minuten is perfect samengevat wat er mis met de publieke omroep in Nederland, en waarom kijkers alle vertrouwen in de objectiviteit van de media hebben verloren.

Carel Brendel

http://nieuwsuur.nl/onderwerp/183283-vrees-voor-antimoskee-stemming-in-vs.html

Gepost door: R.Kroonenberg
Op: 09/09/2010 10:59
Wij... de mannetjes van Pauw & Witteman...

Wij...de mannetjes van Pauw & Witteman
beseffen zoetjesaan de kerende tendenzen
het is ’n hard gelach, maar nood breekt immers wet,
dus halen we óók andere types voor de lenzen

en wordt de camera meer op de tegenstem gezet
zodat we ongemerkt wat bakzeil kunnen halen...
want ons bestedingspotje wordt wat minder vet;
we willen zélf toch ook geen rekening betalen.

Daar wordt geen mens toch immers vrolijk van?
Vandaar dat we de koers vilein nu wat verleggen
zodat u... héél af & toe... uw zegje óók kunt zeggen...

Jasterke

Gepost door: Mr. Roepie
Op: 06/01/2011 22:25
Kwaliteit Publieke Omroep in uw handen

Alle publieke omroepen, zoals de TROS, VARA en de KRO, moeten de publieke meerwaarde van hun programma aantonen. Het publiek bepaalt mee of de programma’s onderscheidend genoeg zijn en de doelen worden gehaald. De NPO ontwikkelt onderzoeksinstrumenten om permanent rond elk programma te meten wat het publiek vindt van de kwaliteit en de publieke waard. Daarmee zou Nederland in Europa vooroplopen, volgens voorzitter Henk Hagoort van de raad van bestuur van de NPO. Hagoort benadrukte dat iedereen een mening over het aanbod mag hebben, maar dat het niet aan de ministers of Kamerleden is om te beoordelen of de publieke omroep voldoende kwaliteit biedt, ook niet bij bezuinigingen.(bron Elsevier)

De publieke omroep gaat de kwaliteit meten van hun programma's......ik ben benieuwd! Dit ziet er volgens mij inderdaad eruit als “de slager die zijn eigen vlees keurt”. Ik vraag me af wat de meerwaarde van zo een dergelijk onderzoek is. Je hebt toch ook al een kijkcijfer-onderzoek. Hieruit kan je toch afleiden of er vraag is naar een bepaald soort programma en of het kwalitatieve/amusements-inhoud heeft.

Goede Raad: Stop a.u.b. met uitzendingen als Paul de Leeuw, P&W, DWDD, enz. Ze zijn van een smakeloze kwaliteit en zaaien doorlopend tweedracht. Wat te denken van bijv. Paul de Leeuw met zijn versje: "Ik ben zo blij, zo blij, want Wilders die is dood."

En zo een ZEMBLA uitzending: 'Wilders, profeet van de angst'. Het is ronduit schandalig.

Laten ze die in elk geval 2 van die 3 zenders opdoeken en de zender die blijft moet verplicht worden om normale beschaafde en inhoudelijke en geen religieuze programma's te maken. We hebben in dit land al genoeg ellende door religie-conflicten.... elke dag lezen en horen we erover. Volgens mij heeft haast niemand zin om op televisie LEUGENS, halve waarheden en complete nonsens te horen vertellen door hypocriete, politiek gekleurde journalisten. Gevolg? Veel mensen kijken niet eens meer... Het zal toch niet zo zijn dat de publieke omroep zelf a la wc-eend de publieke omroep gaat keuren? Klinkt geweldig die publieke meetinstrumenten, maar is het ook een beetje objectief? De publieke meerwaarde van hun programma aantonen? Hoop dat het nu eens stopt met de eindeloze herhalingen en het beste uit...

Gewoon stoppen met de publieke omroep is nog beter. De bijl in die zooi. Als je alleen al kijkt naar al die dubbel presentaties, en soms nog meer.. De hoeveelheid voetbalanalisten is niet meer op een hand te tellen. Veel publieke programma's zijn zo "popiejopie" dat ze ook bij het commerciële terecht kunnen. De nieuwsvoorziening en politieke programma's zijn ver onder de maat, fatsoenlijke (pop) muziek is er nooit... En dan bedoel ik niet zoiets als de top 2000 want dat programma vind ik een belediging voor de liefhebber van de betere popmuziek. Kortom het is droevig, en vermoedelijk blijft het droevig.

Persoonlijk kijk ik bijna helemaal geen televisie. Alleen het journaal en politiek 24, wat een goed initiatief is, ook al worden daar helaas ook alleen soms fragmenten herhaald die uit hun verband zijn gehaald. Echter dat een ieder moet meebetalen aan 3 zenders, internetsites, radio en noem maar op die overwegend worden gedomineerd door de linkse politiek grenst aan communistische staatstelevisie.

Als je de korte NOS journaalberichten zou analyseren na het zien van een politiek debat, dan zou je ook moeten concluderen dat er steeds gekozen word om een fragment te laten zien die het nieuws gekleurd weergeeft. Deze verholen finesse in een zeer sterk beïnvloedbaar medium is gevaarlijk. Ook al is het maar een paar minuten per dag tussen andere programma's door. Alleen een echt objectieve journaalzender, afgewisseld met kunst en (Nederlandse) cultuur zou volstaan. Van mij mag de publieke omroep blijven bestaan, maar direct de geldkraan dichtzetten. Laat ze zelf maar hun broek ophouden. Wie wil er nu belasting betalen voor deze linkse propagandamachine. Het is meer dan schandalig. Ik word boos als ik eraan denk, dat ik meebetaal aan Paul de Leeuw, Pauwel en Wouwel, die vreselijke Mathijs en noem maar op. Weg ermee!!!! Schandalig, schandalig.

Hagoort is niet in zijn eerste leugen gestikt. NOVA moest (gelukkig)verdwijnen, maar daarvoor in de plaats kwam dan door Hagoort het beloofde objectieve 'Nieuwsuur'.Tja, zeker voor schoenmaat-iq. Vooral de NCRV nieuws- en politieke redacties munten uit door manipulatie en aanranding van elke sense van objectiviteit. Hebben ze Stichting Kijk Onderzoek (SKO) gaan de lichten van de NPO weer geld over de balk gooien. Een nieuw onderzoeksinstrument om te meten wat het publiek vindt van een programma. Laten ze beginnen met Nederland 3 te schrappen, voegt helemaal niets toe. Kijk regelmatig naar België, goede docu´s, en films, allemaal veel minder storend dan de Nederlandse zenders. Ik zap er af en toe eens overheen en kijk dan verwonderd dat deze bagger zoveel geld kost. Waar zit al dat geld toch in?

Ik ben eigenlijk voor het opheffen van dit linkse propaganda apparaat want ik geloof er geen zak van dat ze stemmingmakerij programma's zoals Pauw en Witteman zullen stoppen als men massaal stemt dat het niks is. Ofwel stoppen met het uitzenden van politiek gekleurde programma's, of de publieke helemaal opdoeken.

Het is van de gekke dat we hiervoor met zijn allen moet betalen.

Gepost door: http://dgneree.blogspot.com/
Op: 03/07/2011 10:14
SOVJET-TV
Nederlandse televisie raakt dieptepunt na dieptepunt
Het wordt even betekenisloos als de literatuur in de sovjet-unie. Het gaat voor 90% h.e.l.e.m.a.a.l. nergens over en de overige 10% is walgelijke propaganda en misleiding. Desinformatie beschrijft het geheel.

Babbeltelevisie. Mensen die kwebbelen over hun likdoorns en die vooral vol zijn van zichzelf. huis- en tuinbeslommeringen tot entertainment en kennisvermeerdering verheven. Ieder pretentie van verheffing van het volk hebben ze in Hilversum losgelaten. Hoe goedkoper de programma's hoe beter betaald de presentatoren. Inteelt en vriendjes en familie van ooit getalenteerde artiesten. Baantjeskwekerij en elkaar de balletjes toespelen en ondertussen de Nederlandse kijker overspoelen met een diarree van triviale oninteressantheden, afgewisseld door de immer harder de huiskamer binnentetterende reclame, die de beurzen van de mediabobo's en hun familie en vriendjes nog meer moet spekken. Hilversum is een rijke trog geworden, waar alleen nog maar drab uit komt sijpelen voor degenen die hun snuit er niet in hebben.

Onstuitbare aaneenschakeling van burgertruttigheden. Lekkende kranen in vakantiehotels tot Nationale Issues verheven.

Nu de zomer is aangebroken, ziet men zich gerechtvaardigd om drie maanden lang h.e.l.e.m.a.a.l NIETS van belang of wat dan ook voor onderhoudende film of serie, of diepgravende beschouwing of wat dan ook meer uit te zenden, behalve de provinciale beslommeringen van kleinsteedse nitwits en herhalingen van programma's waar de eerste keer al niemand naar keek. 3 maanden bagger. Onze mediasterren moeten immers genoeg tijd hebben om die kapitalen weer uit te geven? Het moet niet te veel op werken gaan lijken, nietwaar?

En zo rommelt Nederland verder en de burger, dat is jij en ik, wordt ondertussen in zijn kruis gegrepen en van alle kanten genaaid.

En maar doorkleppen over verandering van het bestel! Slagers die hun eigen rotte vlees moeten keuren en daarvoor nieuwe commissies en werkgroepen in het leven roepen die de zelfgeschapen problemen alleen nog maar complexer maken en een hoop zand produceren om ons in de ogen te strooien. Droogkloten die over programmering moeten beslissen met als eerste prioriteit niets aan het systeem te veranderen dat hun salarissen in gevaar zou brengen.

Hoe lang zullen mensen zich nog laten beledigen en schofferen ten bate van deze verrotte wormenhoop?

Het ernstigste is nog het air dat ze zichzelf aanmeten. Dat van moraalprediker met het opgeheven vingertje. Iedereen die in de wereld niet volgens de nederlandse neo-calvinistische ons-kent-ons socio-verstandhouding handelt, kan op een badinerende terechtwijzing rekenen.... behalve als het buiten het voorstellingsvermogen valt van onze gezond-verstandselite en zelfbenoemde fatsoensrakkers. Echte gebeurtenissen en echte kwaliteitsprogramma's worden zo goed mogelijk buiten beeld gehouden, zodat de burgers niet ECHT bang gaan worden, of AL te veel gaan nadenken, anders dan over Tante Miep die een scheurtje in haar lip heeft nota bene op haar VERJAARDAG! Behalve dan natuurlijk weer als een Joodse Israeliet een scheet laat, dan worden de stank die dit veroorzaakt en de in hun rechtvaardige moordlust geschokte en flauw gevallen Palestijnen breed uitgemeten.

Dat allesbeterweettoontje. De betutteling en de kleinburgerlijke betweterigheid die dat hele bestel hebben doordrongen. Het is een misdaad tegen de tijd van leven. De enigen die er een leven door hebben zijn zij, in hun villa's, grachtenpanden en buitenhuizen. Wij, die geacht worden ernaar te kijken, aan ons wordt ons geld, maar vooral onze tijd ontstolen en onze geest moedwillig afgestompt en in een heel heel klein kooitje gezet.

Gepost door: Katja Wezel
Op: 07/07/2011 00:48
Ik erger mij ontzettend aan storende logo's op de tv. Onzinnige informatie over zender en omroep staat de gehele uitzending prominent in beeld te branden. Het doet pijn aan de ogen, en misschien brandt die info ook nog wel in op ouderwetse beeeldbuizen. Tegenwoordig heeft de tv-kijker prachtige flatscreens, maar het HD-beeld wordt erg ontsierd door allerlei opvallende logo's. Tijdens de trouwerij in Monaco stond in elke hoek van het beeld een logo. Belachelijk gewoon. Zender-info is totaal niet interessant en kan eventueel ook op de tv worden ingesteld als men daar behoefte aan heeft. In ieder geval zou het minder dominant in beeld kunnen worden gebracht door 20% of 40% transparantie toe te passen, zoals de BRT dat doet. In plaats van tennis op Wimbledon in HD op ned 2 te bekijken heb ik de BBC er maar op gezet. Géén omroep- en geen zenderinfo. Heerlijk... een rustgevend beeld!

Gepost door: NOS-Journaal-kijker
Op: 04/06/2012 08:40
Mei 2012 heeft de NOS om 8 uur het rondzwalkend en staand presenteren ingevoerd van overigens veelal irrelevant nieuws. Walgelijk, dat poppetje in dat enorme futuristische kinderachtige ruimteschip met geprojecteerde ringen van saturnus op de muur en imbeciele geluidseffecten. Er is al een jeugdjournaal, dit is blijkbaar een klootjesvolkjournaal en nu zoek ik nog een journaal voor volwassenen. En ik snap dat het even tijd kost een hele generatie echte journalisten op te leiden ter vervanging van deze staatsmarionetten met hun kwasi-nieuws.

Gepost door: N.O.S. Idi
Op: 06/06/2012 12:19
Welke idioot of frustraat heeft doorgedrukt om de presentatrice rond te laten lopen in een enorme zinledige poppenkastomgeving? Hou op met die aanstellerij en ga op een stoel zitten.


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |