| Ned. BBC-TV zonder commercie nodig! |
| Gepost
door : Bezorgde Nederlander
Op: 01/03/2005 11:12 |
|
GEWOON 2X "BBC" ZONDER RECLAME INVOEREN<br /> Ik heb nog nooit zo'n inefficiënte , geldverslindende en zelfingenomen organisatie meegemaakt als de publieke omroep.<br /> Onwaarschijnlijk wat daar allemaal gebeurt, hoeveel mensen daar werken voor een paar uur televisie en hoeveel enorme panden er in Hilversum staan.<br /> En maar roepen dat ze zo fantastisch samenwerken om de kosten te drukken . . . hahahaha, laat me niet lachen.<br /> Ze zijn allemaal maar met 1 ding bezig: zichzelf en hun zogenaamde eigen identiteit.<br /> Twee omroepen die hetzelfde programma (2 Vandaag) uitzenden, ieder vanuit hun eigen studio, met eigen faciliteiten en met hun eigen (dubbele) decor.<br /> Nog niet zo lang geleden werd dit programma gemaakt in één studio met één decor op het Mediapark.<br /> Geweldig jongens, ga lekker zo door met het over de balk gooien van belastinggeld.<br /> En blijkbaar is het nog niet erg genoeg want de politiek beslist in z’n oneindige wijsheid dat er behoefte is aan nog meer van dit soort ‘bodemloze putten’.<br /> Op Omroep.nl tel ik er al 20 maar er komen er weer een paar bij. <br /> MAX en DNO zijn de nieuwe sterren aan het firmament.<br /> Begint het zo langzamerhand niet lachwekkend te worden?<br /> Opheffen al die organisaties die alles willen behalve samenwerken en stuk voor stuk de concurrentie proberen aan te gaan met de commerciële omroep, iets dat zeker niet hun taak is.<br /> Bovendien zijn het organisaties die zich bezighouden met tal van oneigenlijke activiteiten. <br /> Gewoon een publieke omroep neerzetten naar BBC-model met 2 zenders en ZONDER reclame.<br /> Kwaliteitsprogramma's en niet meer dan dat.<br /> Dat doet bij een stelletje ‘bezorgde omroepmedewerkers’ even zeer maar het MOET want het geld voor deze onzin is op en verzuiling bestaat anno 2005 niet meer.<br /> |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
Wim Bouman Op: 09/03/2005 11:52 |
|
| TV = NEGATIEVE EMOTIES<br /> Ik vind de tv een hinderlijk soort indringer. Dat gruwzame geluid alleen al, een holle kerkorgelachtige blafgons. Bij vrienden ga ik wel eens zappen, maar op geen één zender krijg ik dan het gevoel iets te zien van waarde. Alleen maar bagger waar je totaal niet om verlegen zit. Wat een ongelooflijke flauwekul en alles overheersende lelijkheid van geluiden en emoties.<br /> |
|
| Gepost door:
Pim Peins Op: 14/11/2006 12:30 |
|
| Ik sta op gespannen voet met mijn levenslange nieuwsrubriek van 20 uur. Net hetzelfde gevoel als nadat je popburen zover hebt zich rustig te gedragen. Er hangt een onrustige stilte voor een storm die ze toch het liefst zouden willen laten uitbreken. De vulkaan kritiek op hun sub-journaal met kort nieuws, gestoord door achtergrondmuziek, heeft hen een jaartje geleden vooralsnog weer gedimd tot fatsoenlijk gedrag. De stoormuziek is geschrapt en de knal tegen je trommelvlies tussen de items is vervangen door een geil pingeltje (net zo overbodig). Nu hebben ze weer een vast item over de verkiezingen waarbij de afkeer van rust blijkt uit een veel te luide trommelslag tussen de partijnieuwtjes. Om je wakker te maken zeker. Nog meer tijdgeest bedacht men door achter de presentatrice een redactielokaal met gewriemel te vertonen, waarbij de window met vuurwerk en vallende sterren iets werd samengedrukt, want die horizonvervuiling heeft de herstijling van het journaal nog steeds overleefd. Omdat we ons als kijker nu eenmaal vervelen doet men zijn best aan het eind nog een dijenklets-gevalletje op te namen, na het weerbericht. Zo is het gelukkig toch niet alleen maar serieus. Lachen lachen lachen maar. Ook iets voor de kleintjes. Die goedkope gewoonte om elk journaal te beginnen met misdaadnieuws schijnt het nu weer even te hebben afgelegd. Het wachten is op een nieuwe aanval van de popcultuur. Op zijn minst de sport vooraan en overal pubermuziek erdoorheen zogenaamd omdat die op het item slaat. En Jij en Jou gaan zeggen tegen U.<br /> |
|
| Gepost door:
Hanegraaf Op: 13/01/2007 20:00 |
|
| De dwang om uit de bol te gaan hangt boven het NOS-Journaal als ADHD boven de pedagogie.<br /> |
|
| Gepost door:
Anne Aandewiel Op: 02/06/2007 23:53 |
|
| Ben al levenslang vasthoudende klant bij het publieke-omroepjournaal, maar heb al een tijd het gevoel dat ik in een klas zit, waarvan het lesniveau geleidelijk omlaag gaat in plaats van omhoog. Als tiener droomde ik vaak auto te rijden, die dan spoedig verschraalde tot een fiets.<br /> Ik merk in het algemeen vaak de sensatie dat de TV mij aanspreekt of ik een kleuter ben, of een beetje debiel. "Andere Tijden" is wel OK nietwaar?<br /> Als Paul de Leeuw, die vette kleffe kwaker, zo abrupt mogelijk na het vorige programma op me wordt gedumpt, bestorm ik priemend de uit-knop.<br /> Waarom toch ontsnapt die slachtbig nog telkens aan het abbatoir? De tijdgeest in de vrije val naar geniaal platvloers!<br /> Het moet hemelse vrede zijn aangesproken te worden als de doelgroep waar je geestelijk bij hoort.<br /> Toch heeft het NOS-journaal ook gedegen items, zou je vergeten. Van de door hen verloren inspanning om opklopgedrum onder het korte nieuwsblok te handhaven, resteert nu dan nog het compromis van een geil pingeltje dat elk voorgaand item nekt, zoals een flits over de holocaust of de zoveelste maar niet laatste stille tocht.<br /> Goddank: toch nog fun. |
|
| Gepost door:
Joop Ram Koers Op: 29/06/2007 12:50 |
|
| VERKOPEN DE HANDEL<br /> De uitverkoop van de TV-ether aan de handel spiest zijn schaduwen reeds voorwaarts in de vorm van onuitroeibaar muzieklawaai. Zap maar langs de commerciëlen: daar is de stilte-angst al dolgedraaid en staat de stoorzender nooit meer uit.<br /> Vroeger was godsdienst volgens Marx "opium voor het volk" en nu is lawaai de dam tegen de ellende van je eigen gedachtenleven.<br /> U moet vinden dat rustpunten hetzelfde zijn als verveling. Want de illusie dat alleen met spetterende geluidsproducten de sfeer tof is. En de angst voor stilte zet enorm zoden aan de dijk voor de lawaai-industrie. Het publieke bestel wordt binnenkort verkocht aan de meest biedende ethervervuiler. Dit is immers nog goedkoper dan de peperdure rechten op achtergrondmuziek te schrappen, om te zwijgen van acties op het Binnenhof door werkloos lawaaipersoneel.<br /> <br /> De huidige muzak achter de programma's is dus nog maar kinderspel, want in een op prikkels kickende samenleving is all round muziekvertier, dus ook dwars door informatie heen, een logische drug om de tijd te doden. Ook op basisscholen zal non-stop popmuziek tijdens de lessen verplicht worden gesteld (een kind dat niet tegen muziek kan heeft immers geen toekomst!)<br /> <br /> In de hoogste vorm van geestelijke armoede kunt u uit uw dak gaan, sorry: kan JIJ uit JOUW dak gaan! En daar hebben we geen dure publieke elite-zuil voor nodig maar de goedkope grootste gemene deler van oppervlakkigheid. |
|
| Gepost door:
R. Elevant Op: 15/10/2007 17:32 |
|
| SPORT HOORT ACHTERIN<br /> Sport is geen relevant nieuws, maar amusement. Maar er moet ook een nieuwsrubriek op TV zijn voor mensen die niet gedebiliseerd willen worden. Want die moeten nu gaan zitten wachten op het echte nieuws. Thuisbanksporters hebben reeds als enigen een heel eigen journaal voor hun item! Bij de nachtelijke herhalingen van het journaal zit dat Sportjournaal er ook steeds tussen zodat je nog langer moet wachten op een samenlevingsspiegel die hopelijk niet verblind wordt door sportvermaak. Elke krant heeft sport achterin. Zelfs Polygoon begon zijn entertainment-nieuws in de biocoop niet met zoïets onbenulligs als het zoveel miljoenste gezelschapsspelletje met een bal.<br /> De verbeuzeling van het journaal is: er een misdaadrubriek van maken (nu in volle gang) met veel sport voorin. |
|
| Gepost door:
Willem Zijnswijze Op: 28/11/2008 10:02 |
|
| "Andere Tijden" vind ik een verademing van niet-lawaaiige volwassen presentatie en nostalgie. Net of je ernaar kijkt zonder ADHD-publiek dat door de omroep de hele tijd in zijn piepkleine spanningsboogje tegemoet wordt gekomen door afgebroken interviewfragmenten en kermis-stoorgeluiden. Gewoon entre nous genieten van iets normaals.<br /> Ik ben wel altijd erg nieuwsgierig WAAROP filmfragmenten zijn opgenomen: dubbel-8 of 16 mm? Als beelden die wij in zwartwit kennen opeens opduiken in kleur, hoe komt dat?<br /> Hint: produceer ook maar een hele aflevering over dit onderwerp, met overzicht van gebruikte filmformaten, de (on)gebruikelijkheid van 16mm-camera's bij particulieren voor de oorlog. Geluid: door u erbij gemaakt? Zo niet: hoe oorspronkelijk opgenomen? Hoeveel tijd besteedden omroepen en met welke richtlijnen eigenlijk aan het bewaren van hun werk? Leg ook maar uit hoe erg of dat ampex-band in beeldkwaliteit echt achteruit is gegaan en in hoeverre dit slechts zo lijkt, omdat we deze beeldkwaliteit vroeger normaal vonden. Laat ook zien wat tele-recording is. Houden technische diensten allerlei oude afspeelapparaten operationeel om opduikende opslagmedia te kunnen blijven kopiëren, b.v. video op losse spoelen?<br /> Zie ook:<br /> http://anderetijden.write2me.nl en<br /> http://www.anderetijden.nl<br /> |
|
| Gepost door:
A. van Balen Op: 13/09/2011 16:09 |
|
| Geachte Omroep.nl<br /> Tijdens reclame op omroep.nl verdwijnt de balk van de afspeler waarmee valt te pauzeren en waarmee het klote-lawaai van reclamespots valt uit te zetten.<br /> Wilt u net als NOS.nl de mogelijkheid het klote-lawaai van de reclame uit te zetten, opnieuw op uw website installeren, zodat de overvallen kijker niet aan het klote-lawaai hoeft proberen te ontkomen door overhaast in de taakbalk van eigen computer in te grijpen of aan de geluidskaart-uitgang?? Want dat werkt niet handig en is dus ergerlijk en dat kan niet uw bedoeling zijn?<br /> Hoogachtend,<br /> Aad van Balen<br /> |
|
| Gepost door:
Jacques Meijers Op: 10/11/2011 11:46 |
|
| Hetzelfde journaal, maar dan anders<br /> <br /> Het NOS Journaal en het RTL4 Nieuws hebben in principe geen andere functie dan de krant: het dagelijks informeren over de nieuwste ontwikkelingen en nieuwsfeiten in eigen land en daarbuiten. Maar behalve het mediumtype is er nog een belangrijk verschil. De krant is van oudsher afgestemd op specifieke lezersdoelgroepen en kan het nieuws daar naar inkleuren. Het NOS Journaal en ook het RTL4 Nieuws zijn er voor ons allemaal en staan dus boven de partijen. Althans, dat is de bedoeling.<br /> <br /> In principe werkte dat allemaal prima, tot de commerciële televisie ook ons land aandeed. RTL 4 introduceerde een ‘nieuwe’, commerciële visie op het nieuws.<br /> <br /> In het publieke bestel werd het journaal betaald uit de kijk- en luistergelden. Bij commerciële zenders moeten de kosten worden verdiend uit de reclame- en sponsorinkomsten. Het nieuws kan daar een belangrijke bijdrage aan leveren: hoge kijkcijfers betekenen duurdere reclameseconden en hogere inkomsten. Dus: zorg ervoor dat de kijkers dagelijks voor jou kiezen. Maak het nieuws net wat sappiger, smeuïger en spannender. En laat het er goed uitzien. Gebruik presentatoren die optimaal zijn afgestemd op de gewenste kijkerdoelgroepen (duopresentatie), plaats ze in een eigentijds ‘dynamisch’ decor en geef ze begrijpelijke gewone-mensen-teksten.<br /> <br /> De tweede belangrijke conceptuele verandering betrof het weerbericht, zoals dat vroeger heette. Dit werd gedramatiseerd tot Het Weer en, op de cliffhanger na, losgekoppeld van het nieuws. Waar het weerbericht (voorheen weerpraatje) vroeger een zakelijke voorspelling betrof, is Het Weer nu al meer dan twee decennia een dagelijkse vorm van entertainment met in de hoofdrol de weerman of weervrouw, die de spanning opvoert en de kijker vasthoudt na het journaal. En die daarmee weer zorgt voor meer inkomsten: een extra reclameblok en ‘het weer wordt u mede aangeboden door Autotaalglas’. Het aardige is overigens dat het zwaartepunt allang niet meer ligt op de voorspelling, maar op de evaluatie van het weer van de afgelopen dag.<br /> <br /> Het duurde even voor het NOS Journaal reageerde op deze voor Nederland nieuwe aanpak van het RTL Nieuws. Natuurlijk nam men in eerste instantie afstand van deze commerciële benadering van zoiets heiligs als het nieuws.<br /> <br /> Maar vervolgens werd de achtervolgingsrace ingezet met diverse journaalformats die, verspreid over de dag, optimaal afgestemd werden op de diverse segmenten van de kijkersmarkt, tot en met de anchormen en anchorwomen. Vaktermen die in Nederland voor het eerst gebruikt werden door Philip Freriks toen hij het met name over zichzelf had: na Parijs was nieuwslezer was kennelijk een te gewoon beroep.<br /> <br /> De NOS deed nog een stap. En passant werden ook de opiniërende nieuwsgaring en achtergronden van het klassieke actualiteitenprogramma geannexeerd en als vanzelfsprekend geïntegreerd in de diverse formats.<br /> <br /> Op dit moment is deze aanpak van de NOS de meest succesvolle. Avond na avond scoort het NOS Journaal betere kijkcijfers dan RTL4 Nieuws en ook de andere formats van de NOS worden goed bekeken. De STER kan tevreden zijn. En daarmee de publieke omroepen.<br /> <br /> Jacques Meijers, marketing/communicatiestrateeg<br /> <br /> |
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |