BEATRIX AFWEZIG BIJ UITVAART PAUS
Dat Nederland op koninklijk niveau verstek laat gaan bij de uitvaart van de Paus, vernam ik met opluchting namelijk omdat ik hoopte dat men wegblijft uit afkeer van de ijskoude, moraaltheologische starheid van het Vaticaan, met name in Afrika. Bisschoppen liegen daar dat er in condooms gaatjes zitten waar men AIDS van krijgt. De pandemie explodeert extra door het Roomse beleid, omdat de bevolking nog dociel gehoorzaamt. Dit herinnert aan het pilverbod van Paul-6 in 1967 als antwoord op de exploderende wereldbevolking.
Abortus voor verkrachte vrouwen is ook verboden, waarmee Rome zich in hetzelfde hokje plaatst als de dogmatische islam.
Een keiharde vertegenwoordiger van Christus op aarde die levenslang fluwelen handschoenen van menselijkheid heeft voorgespiegeld.
Het tafereel van de amechtige paus rond de eeuwwisseling, voeten kussend van een gekruisigd beeld, om excuses aan te bieden voor de onmenselijkheden van de kerk was dan ook ongeloofwaardig.
Ik zou het onsmakelijk vinden als Beatrix zich zou scharen onder al de idolaten op pelgrimstocht naar het lijk van deze schijnheilige kerkvorst, om nog eens eer te bewijzen aan diens perverse politiek, want dat zou ik hebben opgeteld bij haar misstap om tijdens de doop van prinses Amalia de katholieke mensenrechtenschenner Zorreguieta een plaatsje te geven op de voorste kerkbank naast haarzelf.
Pim Peins