Algemeen Forum Memotrip.nl/kijkaan

http://www.memotrip.nl/kijkaan/
Bidden helpt niet bewezen.
Gepost door : Guus
Op: 13/10/2006 17:36
Bidden helpt niet voor iemand die naar het ziekenhuis gaat voor een dotterbehandeling aan het hart. Ook healing touch-therapieën helpen deze patiënten niet. Hartpatiënten die gesteund werden door gebed of door een healing touch-genezer, overleefden de eerste zes maanden na hun ingreep niet langer dan de patiënten die deze geestelijke steun niet kregen. Ook het aantal hartaanvallen of andere complicaties en ziekenhuisopnames verschilde niet. Ruim eenderde van de patiënten maakte zo'n complicatie door.<br />
Dat bidden niet helpt blijkt uit het Mantra-II-onderzoek waarvan de resultaten in 2005 zijn gepubliceerd in het Britse medisch-wetenschappelijke tijdschrift The Lancet. Het Mantra-onderzoek is uitgevoerd in negen Amerikaanse ziekenhuizen. Bijna 750 hartpatiënten deden mee. Het lot bepaalde welke helft van de deelnemers door gebed werd gesteund. Gevestigde en erkende gebedsgroepen van christenen, moslims, joden of boeddhisten zeiden de gebeden.<br />
Het bidden gebeurde niet aan het bed, maar op afstand, op dagen rond de operatie, tot vier weken daarna. De bidgroepen kregen gevens van de patiënt, maar de patiënten wisten niet of er voor hen werd gebeden of niet.<br />
Van dezelfde 750 patiënten kreeg de helft ook een healing touch-genezer aan het bed, voorafgaand aan de operatie. De patiënt kreeg dan ontspanningsoefeningen en koos favoriete muziek die hij tijdens de ingreep door een koptelefoon te horen kreeg. Daarna voerde de therapeut 21 healing touch-handgrepen uit. Hier wist de patiënt natuurlijk wel of hij de behandeling kreeg of niet. Maar het maakte niet uit: ook deze therapie had geen invloed op het resultaat van de behandeling.<br />
Bron: "Study cast doubt on medical value of prayer", The Washington Post, 15 juli 2005: Praying for sick strangers doesn't improve their prospects of recovering.<br />
<br />

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Dr. Schilder
Op: 13/10/2006 17:37
Lieve lieden, goed om eerst het artikel in The Lancet te bekijken. Het gaat hier om verschillende religies; er is niet uitgesplitst naar effect per religie; wij weten dankzij onze opvoeding dat zo'n benadering bij voorbaat kansloos is, zoals ook blijkt uit de episode van Elia op de Karmel (er werd vergeefs voor regen gebeden tot Baäl maar succesvol tot de Bijbelgod). En het artikel noemt drie eerdere studies waarin wel effect werd gezien. Die betroffen christelijk gebed!<br />
Een tweede cruciale factor is dat voor bijna 90% van de patiënten buiten het protocol om door mensen werd gebeden. Dit relativeert het begrip controlegroep.<br />
Een prachtige beschrijving kreeg ik onlangs van iemand met een dodelijke tumor in zijn hypofyse. Op 18-12-2003 toen zijn gezichtsveld reeds was aangetast kwam deze man in een kerkdienst van ene ds. Fors, die voorstelde voor hem en twee anderen te bidden. Toen de dominee zijn handen oplegde voelde de man een warme lichtkolom van boven tot de grond en hij wist dat hij beter was.<br />
In de weken erna herstelde zijn gezichtsveld, hormonaal was hij volledig in orde en uitstekend gezond.<br />
Dr. J.N. Schilder<br />
(chirurg en lid van de Evangelische Omroep)<br />

Gepost door: Pim Peins
Op: 13/10/2006 17:39
"GEDACHTEN ZIJN KRACHTEN"<br />
Indien gedachten krachten zijn moet helaas worden aangenomen dat de islamitische gebeden de christelijke hebben geliquideert. Als zending met Heilige Oorlog opdracht is van de missionaire islam, terwijl de missionaire christelijke Kerk eveneens strijdt voor de wijsheidswedloop, dan mag aangenomen worden dat deze diepgewortelde krachten onbewust meehielpen elkaars genezingswerk te neutraliseren.<br />
Net als protonen en elektronen met tegengestelde lading in het atoom. Boeddhisten mogen dan vergeleken worden met de neutronen. Want die geloven immers niet in een god waartegen ze bidden?? Die kennen alleen het voorbeeld van een guru (Boeddha is ook niet de boeddhistische god) die hen leerde om te onthechten van het tijdelijke, het eeuwige in zich te verwerven, en daarbij compassie te vertonen voor de medemens, die echter wel zijn eigen pad moet gaan. Heel wat anders dan de godheid buiten je plaatsen om in afhankelijkheid iets af te smeken.<br />
Pim<br />

Gepost door: Ds. Smegma
Op: 06/02/2007 11:36
Ga jij na je dood naar de Hemel of naar de Hel?<br />
Lees hier meer over en doe de test of je leeft in overeenstemming met de tien geboden.<br />
http://www.welkeweg.nl<br />

Gepost door: Joachim Kruyswijk
Op: 09/02/2007 13:06
Dr. Schiller: <br />
Is dit een verhaal-van-horen-zeggen? <br />
Of heeft het een feitelijke basis:<br />
- kent u die man met die tumor persoonlijk? <br />
- hoe weet u dat het een dodelijke tumor was?<br />
- is door de behandelend arts bevestigd dat de man genezen is?<br />
- Kunt u aangeven in welke kerk die ds. Fors te vinden is?<br />
<br />
Met vriendelijke groet,<br />
<br />
Joachim Kruyswijk

Gepost door: Manja Mantra
Op: 19/09/2007 16:17
Memento, homo, quia pulvis es et in pulverem revertis:<br />
Bedenkt, mens, dat ge stof zijt en tot stof zult wederkeren.<br />

Gepost door: André Jas
Op: 01/06/2009 13:15
Meest bizar van christelijke uitvaarten vind ik zo'n kerkambtenaar die aan de grafkuil staat te declameren dat men tot stof vergaat.<br />
Heb je nou je hele leven dankbaar gehoorzaamd teneinde in het hiernamaals goed terecht te komen, om dan te worden afgescheept met een puur materialistische dooddoener?

Gepost door: Carolina
Op: 01/06/2009 13:17
Ik heb jaren geleden iemand pijn gedaan en nu heb ik last van mijn geweten.<br />
Ik heb ook van iemand gehouden die zonder commentaar ineens is weggelopen en daardoor heb ik nog steeds last van een gebroken hart. Het geloof gaf me een zekere hoop om te overleven maar nu vraag ik: wat heeft geloven nog voor zin?<br />
Caro.<br />

Gepost door: Wybo Taks
Op: 01/06/2009 13:26
Je vraag wat geloven nog voor zin heeft doet me denken aan rampslachtoffers. Een vrouw antwoordde de interviewer dat geloven blijkbaar toch weinig voordeel had. Zij kwam uit een traditie waarin men kinderen doopte in het vertrouwen dat zij dan een streepje voor hadden bij God. Ook na Auschwitz is veler geloof te zeer verkracht.<br />
<br />
Ik heb hier toevallig vier hoofddeksels onder handbereik: een bisschopsmijtertje, twee honkbalpetten en een zonnehoed gebruikt door newagers tijdens een groepsmeditatie in de tuin van de kampeerboerderij.<br />
De laatste zet ik eerst op.<br />
<br />
Antwoord: De zin van geloven is dat je er je eigen lot mee schept, omdat je geloof omlaag zakt en een onbewuste overtuiging wordt die vanuit je spirituele kern je lot creëert. God is alleen een ja-zegger die opdrachten uitvoert. Door 's mensen haat schept God enorm veel ellende, maar als je jezelf goed programmeert dan schept hij juist een hemel op aarde.<br />
<br />
Nu zet ik een Ajax-honkbalpet op.<br />
Antwoord: Geloven is voor de dommen want godsdienst is heroïne voor het volk of hoe Hitler dat ook alweer zei of hoe heet hij. Ben je soms bang voor de hel? Haha hoe banger je bent hoe meer je erin zit haha. Als je dood bent kan je niet meer leven, maar als je nog kan leven moet je niet beven (haha) en het niet voor jezelf verzieken met gezeur. Je kan beter genieten dan aan zelfmedelijden doen dus geef die kwezels van de kerk een strafschop in hun hol.<br />
<br />
Hier heb ik een echte mijter.<br />
Antwoord: Dochter, biecht gerust. Het is niet aan u een oordeel te vellen over Gods wonderlijke wegen, daar gij geen gram van Zijn oneindige wijsheid kan overzien. Beschaam niet zijn grootste gave: het offer van Zijn Eigen Zoon Jezus Christus. Gelooft ge na een dergelijk geschenk nu nog niet?? Draag nu mee een stukje van het kruis en weet dat de eeuwige zaligheid wacht. Ga zeven weesgegroetjes bidden en voel u vergeven.<br />
<br />
Dan heb ik nog een honkbalpet, voorop staat op: WordPerfect. Dat heb ik 20 jaar geleden niet teruggegeven op een demonstratie. Iedereen moest zo'n pet op en mocht dan naar het nieuwe programma kijken. Ik haat zulke petten, maar heel soms draag ik hem: als ik de monitor niet goed zie door een bepaalde zonnestand. Zal ik hem opzetten?<br />
<br />
Antwoord: Liefje wat kut (excusez le mot) dat je zolang tobt met nog wel je geweten. Echt sorry kut kut kut vind het voor je! In het Oude Testament van die kut-bijbel komt een waterbron voor en daar liggen verlamden naast te wachten tot er een engel komt die de vijver laat bruisen. Als dat gebeurt en je springt in die bron dan ben je meteen niet meer verlamd. Maar uitsluitend de allereerste verlamde die in die kut-bron weet te komen waar die die kut-engel in zit te plonzen met zijn kut-vleugels, die wordt genezen en de anderen moeten maar weer een heel kutjaar wachten, kut!<br />

Gepost door: Brabbawan
Op: 01/05/2010 03:09
•Bidden voor zieke mensen heeft een positieve invloed op hun gezondheid is uit een dubbelblind onderzoek gebleken. <br />
•Onderzoek heeft onomstotelijk laten zien dat mensen die een spiritueel pad bewandelen – waarbij meditatie of gebed een rol spelen – gemiddeld zeven tot dertien jaar langer leven dan mensen die dit niet doen. <br />
<br />
Bron:<br />
http://www.deeksha-nederland.nl<br />

Gepost door: future concepts
Op: 15/08/2010 17:04
This is a really good read for me, Must admit that you are one of the best bloggers I ever saw.Thanks for posting this informative article.

Gepost door: Free Credit Report Online
Op: 18/08/2010 19:37
I found you entry interesting do I' ve add a Trackback to it on our blog

Gepost door: blue dolphin vibrator
Op: 19/08/2010 13:37
Unbelievable, that' s exactly what I was seeking for! You just saved me alot of work

Quick reply

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |