Algemeen Forum Memotrip.nl/kijkaan

http://www.memotrip.nl/kijkaan/
Mr. Pieter prins maken genant.
Gepost door : A.Appel
Op: 10/01/2007 12:36
Begin 2007 ontwaakt plots het besef dat Mr. Pieter van Vollenhoven 40 jaar geleden opzettelijk geen "prins" mocht heten. Oplossing: maak hem alsnog adelijk ("prins"). Dezen en genen in hun kring krijgen per slot ook om de haverklap titels als graaf en gravin.
Mag ik er op wijzen dat Pieter reeds al die tijd beschikt over een ECHTE TITEL waar hij zelf voor heeft gewerkt? "Prins" is verpakte lucht; idolatrie voor (en betaald door) het klootjesvolk.
Een "prinselijke uitstraling" bestaat ook niet. Het zijn gewone mensen waar de sensatiepers een aura omheen schept of is het soms een kegel? Als Pieter nu nog prins wordt dan diskwalificeert dat zijn echte titel zowel voor hem als voor anderen. Hij lijkt dan ook een verongelijkt jongetje dat genoegdoening krijg toegeschoven, terwijl hij juist op eigen kracht als burgerjongen een positie heeft opgebouwd in hofkringen zonder zulke verpakte lucht. Laten we de monarchie binnenkort trouwens maar naar het sprookjesboek overplaatsen en een republiek zonder president worden. De Raad van State kan ook wel een formateur aanwijzen, meer doet het staatshoofd toch niet?
Ab Appel

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Annemarije van Heinsberg
Op: 16/01/2007 13:00
Pieter van Vollenhoven moet de adellijke titel van prins krijgen. Dat vindt 59 procent van de Nederlandse bevolking. Dit blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van het televisieprogramma Netwerk. Van degenen die willen dat hij prins wordt, oordeelt 60 procent dat Van Vollenhoven al in 1967, bij zijn huwelijk met prinses Margriet, die titel had moeten krijgen. De zonen en schoondochters van Van Vollenhoven mogen deze titel wel voeren.
Ik vind dan ook dat Pieter het verdiend heeft om prins te worden! Waarom aangetrouwde vrouwen wél prinses, en mannen niet? Ik vind dat eerlijk gezegd wel een beetje raar! Ik ben benieuwd of Alexia's latere man ook geen prins wordt...
Annemarije van Heinsberg

Gepost door: Jacqueline
Op: 16/01/2007 13:01
Pieter is inderdaad een leuke vent. Maar ik vind niet dat hij Prins kan worden. Dat kan alleen als je Prins geboren bent. Prinses worden door trouwen is anders. Zo is het altijd geweest. Als Margriet koningin zou worden dan kan hij wel prins worden. De kinderen van Friso en Costantijn zijn ook geen prinsen of prinsesjes maar gravinnen en de klein-kinderen van Margriet zijn helemaal geen prinsjes of prinsesjes. Pieter blijft altijd een van de geliefdste Nederlanders, maar protocol is protocol.

Gepost door: W.A. Oranjeman
Op: 11/09/2007 21:08
Rijbewijs prinses Annette tijdelijk ingenomen
Uitgegeven: 11 september 2007 18:28
DEN HAAG - De politie heeft het rijbewijs van prinses Annette tijdelijk ingenomen. De vrouw van prins Bernhard Jr., zoon van Mr. Pieter, reed op 31 augustus 155 kilometer per uur op een weg in Uddel (gemeente Apeldoorn), waar een maximumsnelheid geldt van 80 kilometer per uur. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst dinsdag bekendgemaakt. De zaak zal binnenkort worden behandeld door de kantonrechter in Zutphen.

SCHANDE! NEEM HAAR TITEL "PRINSES" AF!
Graaf Floris werd hier te lande in de 13e vermoord door een paar "edelen" omdat zij hem "Der Keerlen God" vonden. Hij was er namelijk tegen dat die "edelen", uit verveling op jacht, met hun paarden te hard reden door de akkers van de boeren (keerlen) die zo al krom lagen om van hun oogst schatting te betalen. Graaf Floris wilde dat de "edelen" over de paadjes reden en niet te hard door de akkers waar de oogst op stond. Mijn God, we zijn nog niks opgeschoten met een "prinses" die denkt dat ze door haar misplaatste titel harder mag racen dan keerlen. Wat een flauwekul om haar rijbewijs tijdelijk in te nemen, in plaats van dat van haar chauffeur. In plaats van "repressieve tolerantie" om te insinueren dat zij streng behandeld wordt, zou op zijn plaats zijn: "repressieve intolerantie" door haar de diskwalificeren tot de rang van gewone keerlen en wijven, die immers volop krom liggen om haar staatgage jaarlijks op te hoesten? Ach God, wie is hier eigenlijk het zwakbegaafdst? Een handige versierster met een prinsesserijbewijs en een AA-nummer of een volk dat daar idolaar genoeg van is om het te willen betalen??
W. Oranjeman

Gepost door: Ad
Op: 01/06/2012 09:48
Pieter van Vollenhoven wilde in 1966 prins worden. Dat schrijft historicus Wilfred Scholten in de biografie Mooie Barend, over oud-premier Biesheuvel. In aantekeningen van Biesheuvel staat dat Van Vollenhoven hem vroeg om de titel van prins te krijgen.

Van Vollenhoven heeft zijn aanspraak op de titel altijd ontkend. Het huwelijk van prins Claus en prinses Beatrix zou Van Vollenhoven op andere gedachten hebben gebracht. Vijf dagen na het huwelijk belde Van Vollenhoven met de toenmalige vicepremier Biesheuvel dat hij direct wilde langskomen.

In de aantekeningen van Biesheuvel staat dat Van Vollenhoven het discriminerend vond dat hij geen prinsentitel kreeg. "Claus wel en ik niet." Biesheuvel schreef dat Van Vollenhoven "hevig verontwaardigd was" dat eventuele kinderen van hem en prinses Margriet wel de titel van prins zouden krijgen.

In de Volkskrant zegt Van Vollenhoven dat hij zich niet kan herinneren dat het zo is gegaan. "Er zijn discussies geweest dat het, zeker in het buitenland, een rare indruk kon maken dat kinderen een titel hebben die de vader niet bezat", zegt hij in de krant.

In de familie zat niemand op Van Vollenhoven te wachten, behalve koningin Juliana, maar die was tegen titels, laat Van Vollenhoven weten. Hij werd daarom de eerste burger aan het hof. Het lijkt hem "hoogst merkwaardig" dat hij later alsnog naar Biesheuvel is gestapt. "Ik kan mij er in ieder geval niets van herinneren", zegt Van Vollenhoven.

Gepost door: Cliecerit
Op: 07/10/2012 10:13
[url=http://www.getcoachpurses.com/ ]coach wallets
[/url]


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |