Algemeen Forum Memotrip.nl/kijkaan

http://www.memotrip.nl/kijkaan/
Abortustrauma Incarnerende relatief klein
Gepost door : Ans Bal
Op: 27/02/2007 12:35
De Christen Unie gelooft dat God 1x een zieltje schept en dat je dit kunt vernietigen door abortus. Volgens mijn geloof bestaat degene die in de nieuwe vrucht gaat incarneren al lang. De incarnatie is te vergelijken met het claimen van een huis in aanbouw. De eerste maanden woon je er nog niet in. En als het dan opeens wordt afgebroken, valt dat wel tegen, maar het is geen ramp. De incarnerende moet dan uitzien naar een passend alternatief. De abortus wordt in toenemende mate frustrerend voor de nieuwe bewoner, als deze in een later stadium plaatsvindt, en daar wil de Christen Unie naartoe (bedenktijd).<br />
Volgens mijn geloof is het onwetendheid om in adoptie een alternatief te zien voor abortus, want een nieuwkomer zit dan tegen de negende maand (vanaf de vierde maand?) in de buik van iemand die dat niet wil en komt vervolgens terecht op de verkeerde plek. Dit is net zo misplaatst als wanneer je abortus beschouwt als voorbehoedmiddel. En dat je wel de traumatische gevolgen van abortus voor de "draagmoeder" wil onderzoeken maar niet van het afgeven van een voldragen kind is mijns bedunkens van een vrouwonvriendelijk zo fijn als gemalen poppenhersens.<br />
Ans Bal<br />

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Eagle
Op: 27/02/2007 12:41
Geschiedenis leert ons dat een beweging weer tot een tegenreactie leidt. Na de in de jaren zestig ingezette koers van diverse vrijheden zie je thans weer langzamer een begin van een kentering. Meer betutteling, meer regeltjes en e.e.a. mede geïnitieerd door partijen die als uitgangspunt hebben: “Het geloof”.<br />
Ik vrees dat deze kentering verder vergroot zal worden door de groeiende Islamisering van Nederland, daar waar staat en kerk eigenlijk strikt gescheiden dienen te blijven.<br />
Terecht dat de VVD zich zorgen maakt over de verworvenheden zoals o.a. abortus, euthanasie en homohuwelijken.

Gepost door: Eagle
Op: 27/02/2007 12:49
Als het zal gaan zoals de Christenunie wil, wordt Nederland een groot zwarte kousen dorp;<br />
- gezinsleven zoals God dat wil, <br />
- geen euthanasie voor mensen die het echt niet meer zien zitten en geen leven hebben... omdat God dat wil,<br />
- geen homohuwelijken omdat God dat wil,<br />
- geen abortus voor vrouwen die echt geen kind willen/kunnen grootbrengen, dan maar afstaan omdat God dat wil.<br />
Ik word er helemaal naar van en eng van... je kunt "de wil van God" niet opleggen aan mensen die er niet in geloven.<br />
Laten ze dat in de kerk prediken, voor de mensen die wel naar de wil van "god" willen leven.<br />
Ik vind Rouwvoet net zo eng als Wilders... al heeft die nog meer punten die wel waar zijn: met name ga maar eerst eens de huidige situatie structureren en beheren, voor je nog meer hier binnenlaat.<br />
Rouwvoet leeft naast de werkijkheid en meer dan eens wens ik niet alleen scheiding van kerk en staat, maar ook van geloof en politiek.<br />
Rouwvoet zal moeten scheiden wat in de kerk thuishoort en wat je in de politiek naar voren brengt.<br />

Gepost door: Nathalie
Op: 28/02/2007 10:56
Op mijn 18e heb ik een overtijdbehandeling ondergaan. Ik heb gezien wat is weggehaald, niet meer dan een flinke ongesteldheid. Ik heb er nog weleens over nagedacht maar nooit echt nooit spijt gehad. Ik was er totaal niet klaar voor, en het leven dat ik heb geleid was echt niet goed geweest voor een kind<br />
Ik heb geen moedergevoelens, nooit gehad, maar ik moet er niet aan denken dat er ergens een kind zou rondlopen dat mijn vlees en bloed was en waar ik niet voor gezorgd had, dat ik af had moeten staan. Ik denk dat er voor een vrouw geen schrijnender gevoel is dan dat, om van het kind nog maar te zwijgen.<br />

Gepost door: Wim Heins
Op: 11/12/2009 16:29
In Spanje mogen vruwen vanaf 16 nu tot een maximum aantal weken vrij abortus laten uitvoeren. Massademonstraties tegen de nieuwe wet vullen de strada's. "Deze nieuwe wet is barbaars. In dit land worden dieren beter beschermd dan mensen", aldus een 67-jarige betoger, die met zijn vrouw en drie kinderen naar Madrid was gekomen om te protesteren.<br />
Na enig denken valt te begrijpen wat hij bedoelt met "dieren beter beschermd". Dat slaat op die nationale sport in arena's om in twee uur voor de lol acht voorgetreiterde stieren daadwerkelijk dood te martelen begeleid door een orkestje.<br />

Gepost door: Peins
Op: 15/08/2010 15:13
Ik geloof niet dat enige vrouw abortus gebruikt als anticonceptie, maar wel dat vrouwen soms risico's nemen. Abortus vergelijk ik met de brandweer. Niemand gebruikt de brandweer als brandpreventie door b.v. het huis te verlaten als er allerlei dingen of kaarsen branden, maar er zijn er die risico's nemen. Net als onbedoeld tegen een boom rijden, dat doe je niet expres maar wellicht omdat je roekeloos bent. Als iemand brand krijgt dan verwijt u zo iemand toch geen pyromanie? Noemt u het achteloos dumpen als wegwerpartikel als de brandweer het hele huis natspuit? Dat is om erger te voorkomen.<br />
Wat is erg? Ja dat gaat u niet bepalen. En wat is een mens?? Een zaad- of eicel is geen mens toch? Een pasgeboren baby is dat een mens? Okee, ja. Waar ligt dan de grens? Dat is subjectief! Is een bevruchte eicel een mens? Voor mij niet. Blijkbaar denkt u aan een week of acht. Nou dat vind ik wat kort. Maar dat is mijn subjectiviteit. Het is ook moeilijk te bepalen zonder het per geval te nemen.<br />
Of het een mens is hangt dan ook nog eens af van je geloof, maar geloof is net zo goed subjectief.<br />
<br />
Maar ik heb er wel een hekel aan als mensen subjectieve waarden in de persoonlijke sfeer willen opleggen aan andersdenkenden vanuit een ideaalbeeld dat de wereld op hun manier maakbaar is.<br />
Bijvoorbeeld: dat je vrouwen kan dwingen hun zwangerschap te voldragen om vervolgens die baby af te staan aan onvruchtbaren en dat die dan minder psychische problemen krijgen dan de psychische problemen die antiabortus-strijders zo graag willen aanpraten als het gevolg van een abortus.

Quick reply

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |