| Middelvingerkinders Waarderen. |
| Gepost
door : Anna
Op: 16/10/2007 10:24 |
|
Agressie en schelden door gedragsgestoorde kinderen die middelvingers opsteken,lijken mij voort te komen uit minderwaardigheidsgevoelens en domweg verdriet. Ik vond het daarom als kleuterleidster rot voor de knulletjes in programma Nova van vorige week, dat ze met toch luide stem te kijk werden gezet voor hun klasgenootjes en in een voor hen vernederende situatie werden gedwongen. De dappersten onder hen bleven hun beide middelvingers opsteken, en dat kon ik wel waarderen.<br /> Ik heb zelf een keer zo'n mannetje in mijn klasje gehad. Op de ochtend dat hij voor het eerst bij me zou komen, hij was drie jaar, begroette hij me door op de grond te spugen en zijn middelvinger <br /> op te steken.<br /> Het was een driejarige die er uit zag als een zestienjarige. Hij was compleet in zwart leer gekleed met gel in het haar, en dus de middelvinger en het spugen op de grond. Het is krankzinnig om een driejarig jochie zo te zien!<br /> Het was een jongetje uit een zwaksociaal gezin, de moeder was Surinaams en de Turkse vader daar was ze al van gescheiden. Yunus heette het kind. U gelooft het misschien niet, maar binnen een paar dagen, was hij mijn kleine vriend. Ik sprak een keer met de moeder, ze klaagde erg over zijn gedrag thuis, en ze vertelde me doodleuk dat ze Yunus met de riem sloeg als hij in zijn broek had geplast. IK heb haar uitgelegd hoe zindelijk worden bij kleine kinderen gaat... Helaas was Yunus na een half jaar ineens niet meer in mijn klasje. Het bleek dat ze, ook voor haar dochtertje, de rekeningen voor de peuteropvang nooit betaalde. Ik heb nog hemel en aarde bewogen, om dit kind bij me te kunnen houden, maar dat mocht niet baten. Ik begreep dat de moeder hem gewoon op een ander peuterschooltje had gedaan, zodat ze ook daar hoopte zonder te <br /> betalen een tijdje voort te kunnen. Het ergste vond ik het voor Yunus, omdat hij nu weer een andere leidster zou krijgen, en ik wist niet hoe die op hem zou reageren.<br /> |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
B. Ernst Op: 16/10/2007 10:35 |
|
| Hoe ver kan je doorgaan het te waarderen dat iemand gelet op zijn omstandigheden een middelvinger opsteekt?<br /> Hoe langer de linkse rechtspraak in Nederland deze slappe stijl voortzet, des te meer productie is er van draaideurcriminelen.<br /> Het zou cru overkomen als ik U hier rechtstreeks van zou beschuldigen, maar ik denk zelf dat de samenleving tegenwoordig helaas weer intoleranter moet worden, omdat de pendel helemaal naar het andere uiterste is doorgegierd.<br /> Vandaar: waar ligt volgens U de grens? Tussen middelvingers en uitgestoken pistoollopen moeten waardering en begrip ergens wijzigen.<br /> Waar? Ik weet niet, maar naar ik aanneem in heropvoedingsgestichten waar Uw Yunussen respect, houvast en iets van ware identiteit alsnog door hun strot gestampt krijgen om er ooit misschien nog leefbaar uit komen?<br /> |
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |