Algemeen Forum Memotrip.nl/kijkaan

http://www.memotrip.nl/kijkaan/
Was er maar Groen Rechts
Gepost door : Chris Kras
Op: 22/01/2008 12:08
Zaterdag 19-1-2008 was er in de Amsterdamse Thomaskerk een themadag over Bert Haanstra. Je kon de hele dag naar zijn films kijken. Maar om half vijf zouden Jan Blokker jr. en de NRC-columnist Frits Abrahams spreken over "Bestaat Nederland wel?"
Ik onbezonnen erheen, te laat voor alle films, maar mooi op tijd voor de "discussie".
Ik had er maar half over nagedacht, maar stel je voor: na de kroonjuwelen van de Hollandse cineast aller tijden zoïets ter discussie laten stellen door twee linkse dominees!
Ik kreeg daar het gevoel alsof je voor een muur van vibratie zat waar niet doorheen te komen was met een kritische vraag.
Die twee linkse dominees zaten het echt ongelooflijk roerend met elkaar eens te zijn en de zaal hield zijn kop. Ik heb het nog niet gezegd maar het ging natuurlijk alleen maar over de multiculturele samenleving! Eentje zei: "Ik begrijp niet waarom Maxima's opmerkingen zo'n commotie veroorzaken, maar het moet wel te maken hebben met multiculti."
Omdat ik nog maar 50% assertief ben hoorde ik wel in mijn hoofd dat ik wat wou schreeuwen maar dat deed ik niet: "Ja dat raakt je de koekoek, als Juliana in 1941 zoïets had gezegd over de Engelse radio dan had de commotie daarover misschien toch ook wel iets te maken gehad met de bezetting van Nederland!"
Mijn grootste levensfrustratie is alles wat ik naliet en WEL had willen doen of waar ik me NIET toe had willen laten manipuleren.

De andere dominee zei: "Ik ben optimistisch over de islam in Nederland. Het verwijt van de critici is slappe knieën, maar ik denk dat harde knieën wel eens kunnen breken, dus ik heb liever slappe."
In mijn hoofd riep ik: "Natuurlijk, want de islam staat voor vrijheid en vrede, vandaar dat Nederlands sindsdien ook zoveel vrijer en vrediger is geworden, met steeds meer freedom of speech; mag ik vragen hoeveel miljoen islamieten u er nog bij wil hebben, vijf miljoen?"
Was ik gek of zat die hele zaal het eens te zijn, of juist met kromme tenen? Ik telde dat de linkse heren over Fortuyn en Wilders voor de zevende keer riepen: populisten, populisme.
En Wilders noemde de Koran ten onrechte fascistoïde. Meteen daarop snerpte mijn stem als een pijl uit een boog: "Waarom?!"
Ik weet zijn antwoord niet meer! Maar wel mijn antwoord daarop: "Fascisme betekent er is 1 god, 1 leider, 1 waarheid, en wie het niet eens is gaat naar de gevangenis, wordt gemarteld, wordt verdoemd naar de hel."

Een paar stoelen verderop begon een betweterig heertje tegen mij te schreeuwen dat je de bijbel dan ook wel... Ik riep: "Natuurlijk, dat is ook een fascistoïde boek, maar ik vind niet dat je de koran of Mein Kampf moet gaan verbieden..."
Zonder te luisteren riep hij: "Je kan alles wel zo noemen!"
En ik: "Natuurlijk, in 80% van de wereld word je opgepakt als je je mening zegt. En daarom wil ik Nederland dus graag zo houden!"

Vanaf de geloofstafel werd intellectueel gepiel geformuleerd over geschiedkundig inzicht. Ik riep daarop naar het linkse kerkbestuur: "En ik heb nog een vraag: wat is dat eigenlijk populisme?"
Die schaakzet kwam de verwende betwetertjes slecht uit. "Zoek het op in het woordenboek!" kreeg ik terug. Dus ik: "Daar heb ik geen tijd voor, zeg het nou maar." En zij: "Voor die discussie hebben we nu geen tijd." En ik: "Alle beginnende partijen moeten naar voren brengen wat er leeft onder het volk." En zij opperst verward: "Waarom zou dat moeten?!" En ik: "Omdat politieke partijen willen dat er op ze wordt gestemd. Dus waarom is het ene populistisch en het andere niet?"
Nu wou de voorzitter de discussie beëindigen, want de tijd was zogenaamd om. Ik riep: "Populisme is alleen maar een scheldwoord van links!"

Nou, dat was een heel geschreeuw maar ik zat goed in de flow. Buiten beet een briesende communistische kunstenaar met een baard me toe: "Fascisme is een systeem van Mussolini. Ga dat eens opzoeken in de Wikipedia." En ik: "Arrogante klootzak, kijk zelf in de Wikipedia." Hij riep blij: "Ah, jij bent ook fascistisch!"
En ik: "Nee, dat is emotie. Als ik jou een hooghartige lul vind dan wil ik je nog niet laten arresteren of stokslagen laten geven! Jij hoeft van mij niet naar de hel hoor, had je niet gedacht hè? Sterker: ik zal tot mijn laatste adem vechten voor je recht om je vrij te blijven uitspreken."
Hij bracht uit dat het helemaal niet ging om een "recht". Dus zo zie je hoe "argumentatie" ontaard in onzinnige ontkenningen als je maar genoeg hekel hebt aan een andersdenkende.

De huidige maatschappelijke tweedeling over de multicul snijdt als een scalpel door menselijke relaties, zoals bij een gereformeerde kerkdeling.
Het is beroerd gesteld met Nederland nu er zoveel heisa is over iemand die blijkbaar zijn mening wil geven over een bestseller: de koranfilm van Wilders waarvan we op dit moment zelfs niet weten of hij echt bestaat...

Uiteraard ben ik alleen maar tegen het overschaduwen van de individuele vrijheid die nooit die van een ander mag verzieken, en daarvoor moet je tegenwoordig "rechts" zijn, want een voormalig linkse arbeiderspartij als de PvdA heeft de islam nu als underdog geadopteerd en "verraadt" zo juist het "volk".

Je moet kiezen: links zijn voor het natuurlijke milieu of rechts voor het sociale milieu. Was er maar Groen Rechts.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Peins
Op: 01/03/2008 18:50
WILDERS MET VINGER IN DIJK
De Wilders-zaak neemt schrikkeldag 2008 bizarre proporties aan, met Nederland als laf land dat niet voor zijn principes staat, omdat men al bij voorbaat zijn kop klaarlegt voor de islamitische rituele slager. Ik zie Balkenende en Verhagen aan een finish-lijn staan waarachter zich een gefrustreerde horde verdringt, snakkend naar een belediging om zich op af te reageren.

Beiden ministers hebben alarmpistooltjes in de lucht gestoken en wachten tot een beeldscherm-apparaat wordt benaderd door Geert Wilders. Zodra die zijn film inlegt en op de playknop drukt schieten de lafaards hun pistooltje af: toemaar zielige beledigde islamieten, pak ons!
Opnieuw demonisering net als bij Fortuyn, subtiel gebruikmakend van de emoties van middeleeuwers en van de politieke ressentimenten bij onze eigen landverraders: de linkse dominees.
Want over die emoties gaat alles. Wat Wilders vindt weten we nu wel en als hij daar ook nog een filmpje over wil maken: bemoei je er niet mee of argumenteer er tegenin (geef aan waarom de koran zo vredelievend is en zo).
Belediging van "de Profeet"? Kan niet, die is al 1400 jaar dood.

Ik zie Geert als dat Hollandse jongetje met zijn vinger in de dijk om Nederland niet te laten onderlopen.

Gepost door: Catherina B.
Op: 31/03/2008 15:19
Zaterdag ging Rondom Tien over dit onderwerp. De discussie vond ik zoals gewoonlijk weer veel te oppervlakkig, sommige mensen worden te lang aan het woord gelaten en anderen worden afgekapt. Echte diepgang van de werkelijke problemen bereik je niet in zo'n uitzending.
Zelf heb ik jarenlang als klapvee in het publiek gezeten bij Rondom 10. En steeds weer dezelfde discussies over dezelfde onderwerpen, tot het m'n neus uitkwam.
In de jaren 80 werden de problemen van kinderen van buitenlandse, ANALFABETE ouders al aangekaart bij het ministerie van Onderwijs en Wetenschappen.
Zelf heb ik de ellende van kinderen van diezelfde analfabete ouders meegemaakt op de school van mijn zoon.
Kinderen uit een primitief religieus milieu: de jongens mogen alles, de meisjes mogen helemaal niks. Daar is 20 jaar lang niets mee gedaan.
Sterker nog: een Marokkaanse man die zijn vrouw zat is omdat ze wat wijzer geworden is en haar mond opendoet, wordt op vakantie in Marokko van haar paspoort beroofd (haar kinderen incluis) zodat ze geen kant opkan.
Omdat haar man haar verstoot, wordt ze ook nog eens door haar eigen familie verstoten (kenmerk van een primitieve, religieuse samenleving die barst van de vrouwenhaat).
En dezelfde Marokkaan kan in de Sahara een jonge analfabete vrouw kopen om daarmee een tweede leg te beginnen. Zo iemand moet je niet meer toelaten in Nederland.
Je bent ook niet goed bij je hoofd als je je samenleving laat ondermijnen door religieuze, sektarische fanatiekelingen die zichzelf niet kunnen relativeren, niet aan (zelf)onderzoek doen en geen humor hebben.
De haat straalt van sommige koppen af. Vrouwenhaat (laten we het daar eens over hebben: waar komt die vandaan?) en haat jegens het kapitalistische Westen.
Ondertussen profiteren ze allemaal van datzelfde Westen. Uitkeringen, huursubsidies, kinderbijslag, ziekenzorg/tandartszorg en ga zo maar door.
Er is niemand uit dat rijke Westen die gaat emigreren naar Noord-Afrika om maar iets te noemen.
Of naar het Oostblok.
Maar goed, laat ik niet te ver doordraven. De werkelijke problemen worden nooit aangepakt.
Nederland is een goedkope hoer die zichzelf allang te grabbel heeft gegooid. Dat hebben we dus te danken aan den Uijl en de PvdA. En nu is het te laat om de zaak terug te draaien. Den Haag voert een lafhartige "pappen en nathouden" politiek. Stelletje angsthazen!
Je bent als land niet goed bij je hoofd als je je grenzen openstelt zonder condities. Dat trekt alleen maar criminelen aan uit landen waar het economisch slechter is.
Wat betreft die Moskee in Utrecht: ze hadden een onafhankelijk onderzoek moeten verrichten door een onafhankelijk onderzoeksburo door de hele buurt en/of door heel Utrecht. Desnoods anoniem. Dan krijg je een totaal ander beeld. Nu wordt er afgegaan op de overtuiging van één enkeling. Waardeloze informatie! De kijker wordt voor de zoveelste keer belazerd. Het valt allemaal weer onder het motto: "Pappen en nathouden".
Dat is blijkbaar politiek correct. Die zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
En stinkende wonden gaan rotten. Nederland is allang verrot en lijdt aan kanker. Hoe moet je een kankergezwel ook alweer verwijderen?
Catherina B.

Gepost door: L.Hagepreek
Op: 18/11/2008 23:44

[/img][/b]

Gepost door: Fokkelien
Op: 29/01/2009 15:45
Voor hen die ook hun abonnement bij de Belastingdienst willen opzeggen voor februari 2009, volgt hieronder een voorbeeldbrief.

Geachte Heer/Mevrouw,

Hierbij wil ik U laten weten dat ik mijn abonnement op uw
"Belastingdienst" op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen.
De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onvoorspelbaar en eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door U toegestuurde lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie van de abonnee vergt, te lezen.
Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig.
Hierbij verzoek ik U dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit uw bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk herkenbare enveloppen.
Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na
01-02-2009 zullen dan ook niet meer worden voldaan.

Abonneenummer (door U ook wel sofi-nummer genoemd): 123.45.678

Gepost door: Jan Maat
Op: 07/10/2009 10:57
Reuter, maandag - Het heeft Allah behaagd om nieuwe wonderen te doen en daarin gaat Hij met Zijn tijd mee. Werd er 1400 jaar geleden nog gebruik gemaakt van een profeet die via epileptische aanvallen openbaringen binnenkreeg, welke pas na zijn dood met veel moeite werden samengebracht, thans gaat de procedure doelmatig. Allah vindt de tijd rijp om meteen te materialiseren. In de heilige stad Mekka staat een zwart kubusgebouw met de heilige maansteen, en daarin ontstaan vanzelf gematerialiseerde Korans. Allah gaat niet zover dat Hij de inhoud daarvan direct in de hoofden van de gelovigen plaatst, want er zijn belangrijke wijzigingen te leren. Opmerkelijk is daarbij dat de nieuwe Koran niet meer op papier verschijnt maar in ereaders met energiecellen die nooit opgeladen hoeven te worden. Wie meent dat de oorspronkelijke tekst is gevolgd heeft het danig mis. Alle omstreden passages naar joden of ongelovigen, homo's of vrouwen zijn vervangen door constructieve omschrijvingen met een psychologische modern-spirituele inslag. De moslimwereld kan in dit opzicht opgelucht ademhalen. Heilige Oorlog wordt afgeschaft evenals... de hoofddoek. Met het wederzijdse spel tussen de geslachten gebaseerd op de gedachte dat vrouwen zonder hoofddoek pakbare hoeren zijn wordt duchtig afgerekend. Een vrouw zonder hoofddoek verlaagt niet meer de eer van een man en een man is geen held meer als hij een hoer gebruikt.
De ereaders die in de Mekka worden gematerialiseerd zijn merkloos en wit. Dat zij werken op energiecellen vormt op zich een innovatie.
Een team van fysici en parapsychologen heeft zich gebogen over de vraag hoe de materialisatie plaatsvindt.
President Obama heeft een ereader met de Koran ten geschenke gekregen van de grootmoefti Ahmad Badr al-Din al-Hassoun van Syrië die eertijds dreigementen uitte vanwege de film Fitna.
Met nog nieuwe wonderen in het verschiet kan Geert Wilders zijn film en zijn partij waarschijnlijk opdoeken als de nieuwe ereaders van Allah met de Koran in 193 talen gemeengoed gaan worden.
Wilders nieuwe website zal dan ook spoedig achterhaald zijn:
http://www.watkostdemassaimmigratie.nl
Jan Maat

Gepost door: Jasper
Op: 01/11/2009 18:08
In 1970 sprak je van "vies rechts". Dit betekende autoritair reactionair. In 2010 spreek je van "vies links". Dit is anti-autoritair conservatief, niet te verwarren met autorit/air progressief.

Gepost door: Trias Politica
Op: 20/08/2013 11:53
Pim Fortuyns politieke visie samengevat:

1. Scheiding tussen kerk en staat op politiek en maatschappelijk niveau.
2. Vrijheid van meningsuiting, slechts beperkt door in de wet gestelde grenzen.
3. Markteconomie gebaseerd op vrijheid van ondernemersschap met oog voor de zwakkere in de samenleving.
4. Parlementaire democratie, waarin door het volk gekozen parlement het laatste woord heeft over wetgeving.
5. Scheiding van uitvoerende, wetgevende, rechterlijke macht.
6. Gelijkwaardigheid voor mannen en vrouwen.
7. Individuele verantwoordelijkheid staat centraal.
8. Individuele vrijheid en individualisme (slechts begrensd daar waar het de collectieve waarden hindert)/
9. Universele verklaring van de rechten van de mens.

Bron:
http://www.pimfortuyn.com



| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |